|
| ||
|
(Onthullingsessensies) |
|
Fenomenologiese denkstappe word aangewend vir die verwydering van essensieblindheid |
AKTUALISERING VAN VOORKENNIS Bestaande betekenisvolle ervaringe word betrek | Die navorser beskik reeds oor leefwêreldlike (voor-wetenskaplike) ervaring van die vorms van essensieblindheid en van die uitwerking daarvan. Hy kan deur gesprekke (insluitende literatuurstudie) bewus word daarvan dat hy ervaring het van vorms van essensieblindheid en van die uitwerking daarvan wat verwyder moet word. Vanweë essensieblindheid-verwydering, begin eerste essensies tot verskyning kom. Waardering van die feit dat essensieblindheid-verwydering eerste essensies laat verskyn, spoor aan tot verskerpte essensieblindheid-verwydering. |
Fenomenologiese reduksie |
PROBLEEMSTELLING 'n Betekenisvolle vraagstelling wat 'n appèl rig tot die vraende bewussyn | Die navorser rig sy bewussyn op die werklikheid vraend na die essensiële daarvan en bevraging neem toe in skerpte in ooreenstemming met die verdwyning van essensieblindheid. 'n Besef dat die bestaande essensiekennis onvoldoende is om die probleem op te los, lei tot versterkte verwydering van essensieblindheid. Dan word besluit om 'n aktiewe aandeel to neem aan essensieblindheid-verwydering. |
Fenomenologiese reduksie |
EKSPOSISIE VAN NUWE INHOUD Ontsluiting van nuwe kennis | Ontsluiting van nuwe kennis (essensie-openbaring) wat nodig is vir probleemoplossing word kragtiger namate essensieblindheid verdwyn. Belangrike verdere essensies begin verskyn saam met hulle sinsamehange en begripshelderheid begin ontstaan. |
Fenomenologiese reduksie |
AKTUALISERING VAN INHOUD Kontrole van insigte ten aansien van essensies | Ondersoek na die vordering met verwydering van essensieblindheid en die daaruit voortvloeiende beginnende verskyning van essensies, verlewendig selfwerksaamheid en selfdoen met betrekking tot essensieopenbaring. |
Fenomenologiese reduksie |
FUNKSIONALISERING Verworwe kennis word in funksie gebring | Kennis (ervaring) wat verwerf word van die vorms van essensieblindheid en die uitwerking daarvan, word aangewend in diens van toenemende verwydering van essensieblindheid. |
Fenomenologiese reduksie |
EVALUERING Beoordeling in hoeverre daar tot insig en die toepassing daarvan gekom is. | Kritiese bepaling van die geslaagdheid van essensieblindheid-verwydering en van die effek daarvan, verskerp die beplanning van dit wat vervolgens gedoen moet word. |
EIDETIESE REDUKSIE Fenomenologiese denkstappe word aangewend vir die onthulling van essensies (en hulle sin-samehange) | AKTUALISERING VAN VOORKENNIS | Die betekenisvolle ervaring wat die navorser opgedoen het met fenomenologiese reduksie lei tot effektiewe essensie-onthulling, dit wil sê helder in die lig kom van essensies. |
Eidetiese reduksie | PROBLEEMSTELLING | Die navorser rig nou sy vraende bewussyn onbelemmerd op helder verskynende essensies. Hy vra verifiërend na die essensiestatus daarvan. |
Eidetiese reduksie | EKSPOSISIE VAN NUWE INHOUD | Kragtige essensie-onthullende ontsluiting (as totstandkoming van nuwe kennis) en sinsamehange-onthulling, word moontlik en begripshelderheid gedy. |
Eidetiese reduksie | AKTUALISERING VAN INHOUD | Heldere verskyning van essensies (met hulle sinsamehange) verlewendig selfwerksaamheid en selfdoen met betrekking tot essensiestatus-verifikasie. |
Eidetiese reduksie | FUNKSIONALISERING | Essensie-kennis wat verwerf word tydens essensie-onthulling word aangewend in diens van verskerpte essensie-onthulling. |
Eidetiese reduksie | EVALUERING | Kritiese bepaling van die effek van essensiestatus-verifikasie verskerp die beplanning van dit wat vervolgens gedoen moet word, naamlik aanwending van essensie-kennis vir probleemoplossing. |
Navorsingsprosedures kan beoordeel word in terme van die bydrae wat dit kan maak tot eidetiese reduksie (as vorm van hipotese-toetsing en probleemoplossing).
4.  FENOMENOLOGIE-IN-FUNKSIE:  SINSAMEHANGE MET LEERWYSES
Voltrekking van die fenomenologiereduksies (met die denkstappe daarvan) kan geskied langs die weg van leerwyse-verwerkliking.
Op grond waarvan sal so iets moontlik kan wees? Antwoord: Albei het primêr te make met die verwerwing van betekenisvolle inhoude, dit wil sê met die verkryging van essensies (met hulle sinsamehange).
| ||
|
(LEER VAN WERKLIKHEID) |
|
Fenomenologiese denkstappe word aangewend vir die verwydering van essensieblindheid |
GEWAARWORD 1)  Onmiddellike gerig word en oopstaan vir betekenisse 2)  Verskynende teenwoordigheid van betekenisse |
Wanneer die navorser begin bedink, is daar binne 'n kort tydjie 'n beweging in die rigting van
dit wat aantrek naamlik vryheid van essensieblindheid en terselfdertyd 'n oopstelling vir
betekenisse dit wil sê vir essensie-openbaring. Gepaard hiermee gaan 'n wegvlug van dit wat bedreig en afstoot, te wete alle vorms van essensieblindheid. |
Fenomenologiese reduksie |
WAARNEEM 1)  Beginnende ordening 2)  Beginnende soeke na wat is 3)  Toetrede tot die problematiese |
Die navorser stel homself in op ordening in die vorm van soeke na sleutelwoorde wat sy gedagtes
kan sistematiseer. Hy wil in aanraking kom met werklike betekenisse en begin deur verduisteringe
daarvan daadwerklik te verwyder. Hy wil nou ook sinvolle vrae begin vra ten opsigte van eerste essensies wat begin verskyn en ook ten opsigte van essensieblindheid wat die verskyning belemmer. |
Fenomenologiese reduksie |
DINK 1)  Ontmoeting met werklikheid as probleem 2)  Verskerpte soeke na wat is | Die navorser wil die essensies waarna hy soek, naderbring. Sy benadering is om te vra na die redes vir essensieblindheid en na die beste wyse om dit te verwyder. Dan kan sy soeke versterk word en ook sy vraag na wat essensieel en wat nie-essensieel is verskerp. |
Fenomenologiese reduksie |
AANDAG-GEE 1)  Intensiewe gemoeidwees 2)  Aktiewe luister na en bekyking 3)  Verskerpte betekening |
Die navorser ervaar dat daar belemmeringe is wat in die weg staan van sy voorneme om intensief
aktief-denkend betrokke te raak by die opvoedingswerklikheid met die oog op betekenisonthulling. Hy identifiseer dan vorms van essensieblindheid en verwyder dit. |
Fenomenologiese reduksie |
MEMORISEER 1)  Geweesdheid 2)  Opneem van verlede | Vir die navorser is die blywend betekenisvolle die voorreg om vry van essensieblindheid te bedink en hy neem die verantwoordelikheid op om in die lig van sy ervaring in die verlede met oorwinning oor essensieblindheid, te handel. |
EIDETIESE REDUKSIE Fenomenologiese denkstappe word aangewend vir die onthulling van essensies (en hulle samehange) | GEWAARWORD | Die navorser besluit op sterk beweging in die rigting van essensie-openbaring as die aantreklike met skerp wegbeweeg vanaf essensieblindheid as die bedreigende. |
Eidetiese reduksie | WAARNEEM | Die daadwerklike in die lig bring van essensies deur die deur die navorser neem toe in momentum en intensiteit en hy gee sterk aandag aan die benoeming van essensies sodat essensiebenaming by die verskyning daarvan pas. |
|
(LEER VAN WERKLIKHEID) |
|
Eidetiese reduksie | DINK | Ontmoeting met verskynende essensies deur bevraging (verifikasie) van die essensie-status daarvan lei tot duidelike skeiding van die essensiële en die nie-essensiële. |
Eidetiese reduksie | AANDAG-GEE | Aktiewe, denkende, intensiewe betrokkenheid by onthulde essensies (in die lig komende essensies) word geoperasionaliseer in die vorm van verifikasiehandelinge. Elke uitgevoerde verifikasie dra by tot verdere onthulling. Die fenomenologiese denkstappe word vir verifikasie van essensie-status aangewend. |
Eidetiese reduksie | MEMORISEER |
Die blywende betekenisvolle vir die eideties ingestelde navorser is die in die lig kom van essensies
(met hulle sin-samehange) op die helderste moontlike wyse. Dit word onder andere gedoen om in
terme van vroeëre betekenisvolle ervaringe met essensie-openbaring, verantwoordelikheid op te
neem vir
|
Die bydrae wat 'n navosingsprosedure kan lewer tot "leer van werklikheid" as leer van probleemoplossing (hipotesetoetsing) sal bepaal of daar 'n plek aan toegeken kan word in 'n navorsingsprogram.
5.  ENKELE DEFINISIES VAN DIE FENOMENOLOGIESE METODE
5.1  Die term fenomenologie is 'n samestelling van twee Griekse woorde,phainomai wat beteken "ek verskyn", "ek vertoon" my", en legoo wat beteken "ek spreek", "ek laat hoor", (ek is in hierdie geval die werklikheid self). Fenomenologie is dan die uitspreek van die essensie van 'n saak; essensies word sigbaar gemaak.14
5.2  'n Fenomenologiese metode is 'n metode
5.3  'n Fenomenoloog is iemand wat toelaat dat die werklikheid homself beskryf en uitlê soos wat daardie werklikheid self sou doen as hy kon.20
(ook vir kurrikulumnavorsing)
|
|
|
| DEFINISIES
| PROBLEEMSTELLING
| VORMING
| PROSEDURE-SELEKSIE
Deur eidetiese reduksie uit verskyningsplekke aan die lig gebring
|
Verifikasie-wyses: |
Geverifieerde definisies word in vraagvorm herskryf en georden
|
Verfynde probleemstelling word in hipotesevorm herskryf
|
Verfynde hipoteses dien as motivering vir prosedure-seleksie
| |
(ook vir kurrikulumnavorsing)
|
|
| AANWENDING
| (UITKOMSTE)
|
|
| BEPALING
|
|
|
|
|
|
Phenomenology primarily refers to a method and not a philosophy. The time of phenomenological philosophy has lapsed. In the same way as for instance the experimental method, the phenomenological method does not require a religious foundation, although as in the case of the implementation of all methods, the life view permissibility should be considered and it should be subjected to metaphysical judgment.
Regarding phenomenology as method, attention should be given to the phenomenological aim, method of work, means and applications, as for instance means of reduction (phenomenological and eidetic).
Phenomenological means are ways in which reality is disclosed, and there is therefore a close relationship between these means and the essences of the progress of a lesson. There are also ways in which learning about reality can take place, and there is, consequently also a relationship with the modes of learning.
Phenomenology is of particular significance for curriculum research, especially for curriculum design and curriculum evaluation, as phenomenological essences are existential possibilities, and phenomenology is reflection regarding the fundamental structures of experience.
(b)  HEIDEGGER, M: Zur Sache des Denkens, 90. Niemeyer, Tübingen. 1969.
(c)  HEIDEGGER, M: Die Grundprobleme der Phänomenologie. Gesamtausgabe Band 24, 27-28. Klostermann, Frankfurt. 1975.
(d)  SCHNEIDER, K: Das Problem der Beschreibung in der Erziehungswissenschaft, 25. Quelle & Meyer, Heidelberg. 1971.
(b)  VAN RENSBURG, S E: "'n Metateoretiese verkenning van enkele pedagogiek-denkbenaderings. 'n Studie in die Fundamentele Pedagogiek." Ongepubliseerde MEd-proefskrif, Universiteit van Port Elizabeth. 1983.
(b)  LANDMAN, W A; N J MENTZ, S G ROOS, T MÖLLER: Fundamentele Pedagogiek en Lesgee. Butterworth, Durban-Pretoria 1982.
(b)  LANDMAN, W A (Red): Navorsingsmetodologie vir onderwysstudente. Butterworth, Durban-Pretoria 1983.
(b)  HENGSTENBERG, H E: Freiheit and Seinsordnung, 57vv, 129, 135-138, 143, 155, 185-186, 214-216, 220-223. Kohlhammer, Stuttgart 1961.