|
Essensies van wetenskaplikheid | Betekenis | Betekenis vir navorsing |
4.1 Strewe na kennis (as voorwaarde om ook nuwe bruikbare kennis te skep) | Om tot ware uitsprake en geldige besluite te kom. 'Waar' beteken bewysbaar (verifieerbaar) en dit beteken dat gronde aangetoon moet word. Die vraag wal telkens gestel word, is: Op grond waarvan word hierdie stelling gemaak? Met ander woorde elke stelling moet gemotiveer kan word. Besondere motiveringsmiddele is die middele wat in par. 2.1 beskryf is. | Navorsing moet lei tot kennis-uitbreiding in die vorm van
|
4.2 Navolging van die reëls van die logika | 1. Die identiteitsbeginsel Dit behels die verpligting om aan begrippe deurgaans dieselfde betekenis toe te ken sodat daar sprake kan wees van konstantheid van denke. Die begrippe wat gebruik word, het 'n konstante inhoud. 2. Die teenspraakbeginsel | Sinvolle beplanning en uitvoering van 'n navorsingsprogram hang
van begripsensitiwiteit by die navorser af en van begripshelderheid
op elke vlak (stap).
Weersprekinge verlam die uitvoering van die navorsingsprogram, want dan word die navorsing rigting- en doelloos en word die gesprek tussen navorsers en diegene wat by die navorsing moet baat, 'n frustrasie. |
4.3 Sistematiese ordening | Daar kan nie volstaan word met 'n blote versameling van gegewens (data) nie. Data moet georden, d.w.s. volgens 'n bepaalde sisteem gerangskik word aan die hand van die ordeningsbeginsels (wat iewers in die program beskryf moet word en wat pas by die werklikheid wat ondersoek word). | Definitiewe goeddeurdagte stappe in die navorsingsprogram verseker geslaagde wetenskaplike analise met die oog op essensie-openbaring, kennisuitbreiding en praktykverbetering. |
4.4 Intersubjektiewe begrypbaarheid | Dit beteken dat al die persone wat betrokke is by 'n bepaalde aktiwiteit sal begryp waarorn dit gaan. Dit vereis duidelikheid en helderheid t.o.v. die begrippe wat gebruik word. Hierdie essensie verseker die toepasbaarheid en bruikbaarheid van die ander essensies van wetenskaplikheid. | Gesprekke met
|
4.5 Skerp probleemstelling (as noodsaaklike voorbereiding vir probleemoplossing) | Probleemformulering
| Probleemredusering
|
5. Afsluiting: Wetenskaplikheid as singewing
Die doel
van die aanwending van die kenmerke van wetenskaplikheid deur die
onderwysernavorser met die oog op praktykverbetering en deelname aan
navorsingsprojekte is, onder andere:
As die onderwysernavorser die kenmerke van wetenskaplikheid so aanwend dat hy die genoemde tien doelstellings bereik, beoefen hy wetenskaplikheid as singewing.
Summary 1. Introduction
In order to be effective
in the execution of his professional duties the teacher must have a
scientific attitude. He should continually attempt to improve his teaching
practice by gaining scientific insights through study as well as his own
research.
2. A scientific attitude is true to reality
The teacher
must come to grips with the reality that he wishes to study. The following
are essential:
2.1 Intensifying attention
2.2 Avoiding
superficiality
2.3 Excluding naïve prejudice
2.4
Overcoming obstacles that impede authentic thinking
3. Disclosing essential characteristics
The teacher should
improve his practice through disclosing essential characteristics. This is
achieved by carrying out the following activities:
3.1
Scientifically accountable observation
3.2 Scientifically
accountable literature study
3.3 Defining
3.4
Verification
4. A scientific attitude requires the critical application of
methods
The practising teacher who aims at improving his practice
must know the scientific value of applying methods to increase his
understanding of the teaching practice.
5. A scientific attitude requires the effective gathering of
knowledge
The teacher who wishes to claim professionalism should
have knowledge of those characteristics of a scientific procedure which
are related to the gathering and classifying of facts, viz.
5.1
Striving for knowledge
5.2 Following the rules of
logic
5.3 Systematic classification
5.4 Being understood
by others
5.5 Focused stating of problems.
Verwysings